مزایای استفاده از سولفات روی
نوشته شده توسط : atiyhe

مزایای استفاده از سولفات روی

استفاده از کود سولفات روی می‎تواند به جبران کمبود عنصر روی در محصولات کشاورزی کمک کند. کمبود روی در محصولات کشاورزی می‎تواند میزان برداشت محصول را کاهش دهد، از کیفیت محصولات بکاهد و… . کمبود روی یک مشکل رایج در بسیاری از نقاط جهان به‎ویژه در خاک‌‎هایی که قلیایی، آهکی، شنی یا آلی هستند محسوب می‎شود.

در اینجا قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از سولفات روی بپردازیم. این مزایا عبارت است از:
افزایش رشد و نمو گیاهان: روی بطور موثری به رشد بهتر گیاه کمک می‎کند که این خود می‎تواند منجر به افزایش بهره وری زمین کشاورزی و افزایش عملکرد آن‎ها شود. استفاده از کود سولفات روی تاثیر بسزایی بر این امر دارد.
مقابله با اثرات دمای پایین خاک: دمای پایین خاک می‎تواند منجر به کند شدن روند کانی سازی خاک آلی شود. در نتیجه در این شرایط میزان روی کمتری در دسترس گیاه قرار می‎گیرد. در این شرایط می‎توان از کود سولفات روی برای مقابله با کمبود روی استفاده کرد.

بهبود حاصلخیزی خاک: کود سولفات روی می‎تواند به بهبود شرایط و حاصلخیزی زمین کشاورزی کمک کند. محصولاتی که در خاک‌‎های شنی یا خاک‎‌هایی با مواد آلی کم (مانند هویج، تربچه، ذرت و…) رشد می‎کنند اغلب برای رشد و نمو به سولفات روی نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که گیاهان قادر به دریافت مواد مغذی کافی برای رشد مناسب هستند.

مقابله با اثرات کودهای فسفر اضافی: در بسیاری از مواد استفاده بیش از حد از کودهای فسفر دار می‎تواند منجر به کمبود روی در گیاهان و محصولات کشاورزی شود. این امر ارتباط مستقیمی با کاهش بهره وری زمین کشاورزی دارد. در این شرایط نیز برای بهبود وضعیت و افزایش عملکرد گیاهان می‎توان از کود سولفات روی استفاده کرد.





:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: